lørdag 11. juli 2009

Elgen...

Jeg skulle bare ut å ta inn klesvasken da jeg fikk øye på en elg ute på jordet, kom meg inn å hentet kamera, men det var for mørkt og grått ute til å holde kamera, regnet litt også.. Løp på nytt inn for å hente stativ og rakk akkurat ta noen bilder av elgkua før hun ble lei å gikk inn i skogen igjen.. Jeg sto der å ropte på den for jeg hadde bare fått tatt tre bilder og hun sto ganske langt unna, ville ikke at hun skulle gå enda lenger opp på jordet.. Hun stoppet opp og kikket på den rare dama som sto der å gapte;) Jammen ikke lett å få det til i hu og hast, men veldig happy med å få tatt mine første 'elgbilder'

Gutta og jeg er for tiden på ferie i Trøndelag, nærmere sagt Bjugn. Pappaen til gutta mine bor her oppe. Gutta har det kjempefint og jeg klager heller ikke. Masse dyr og flott natur. I går var jeg på ridetur sammen med to andre jenter her oppe, fikk kjørt meg litt da. Siggen (en svær jævel) som jeg red på fikk hjemlengsel og med nesten bare nedoverbakker på vei hjemover fikk jeg litt å holde på med. Jeg har ikke sittet på hesteryggen på over et år, men hadde ikke glemt gamle kunster. Jeg vant!!

3 kommentarer:

  1. Hehe, ser for meg det styret med kamera, inn etter stativ osv, vet hvordan den følelsen er. Men så gøy at du fikk bilder av den da :)

    SvarSlett
  2. Takk for kommentar på huggormen min!
    Elger skal man vel betrakte og fotografere på litt avstand kanskje? Slik sett er jo dette fine bilder det.
    Siden jeg så at du likte hester så la jeg like godt inn hos meg et par hestebilder jeg tok på fredag.

    SvarSlett
  3. Det er alltid skumt og grått når elgen kommer fram. Du har iallefall et flott bilde av stemningen elgen er i på dette tidspunktet! Det bare er sånn, og ikke mye og styre med egentlig, men så ble det mye styr likevel. Hi..Flott knipset uannsett!

    :))

    SvarSlett